Audyt strony to doskonałe rozwiązanie dla osób, które dopiero co stworzyły swoją stronę, lecz chcą zweryfikować, czy jej budowa i mechanizmy wykorzystują pełny potencjał marketingowy. Z drugiej strony taki audyt może być wykonany na każdej istniejącej już stronie, szczególnie w momencie, kiedy zostały dokonane bardzo duże zmiany na stronie. Czym dokładnie jest audyt strony? Kiedy ma sens zlecanie takiego audytu i jakie korzyści z niego wyniesie właściciel strony?
Czym jest audyt strony
Audyt strony internetowej stanowi niezależną opinię specjalisty o tym, w jaki sposób nasza strona działa i czy wykorzystuje w pełni swój potencjał. Taki audyt jest wykonywany przez firmę specjalizującą się w tego typu audytach. Wynikiem audytu jest dogłębny raport, który przedstawia wszystkie wady i zalety strony internetowej. Wszystkie braki i miejsca potencjalnej poprawy są odpowiednio zaflagowane, co pozwala na modyfikację przez właściciela tych konkretnych funkcjonalności, a co za tym idzie – zwiększenie efektywności swojej witryny.
Kto powinien dokonać audytu strony
Audyt strony internetowej najczęściej jest wykonywana jeszcze przed zgłoszeniem jej do wyszukiwarki. Taki audyt pozwoli na pełną weryfikację tego, w jaki sposób strona będzie zachowywać się już na produkcji. Wykonanie audytu w takiej fazie pozwoli na uniknięcie szeregu problemów ze stroną, która jest już ogólnie dostępna dla ogółu. Taki audyt strony powinien być również wykonany wtedy, gdy nasza strona została poddana dużej zmianie lub aktualizacji, lub gdy po prostu docierają do nas informacje o problemach z jej prawidłowym działaniem.
Jakie korzyści niesie za sobą audyt strony
Audyt strony internetowej pozwala na otrzymanie jasnej informacji o tym, jak wygląda funkcjonowanie naszej strony internetowej. Jak wiadomo, współczesne działania sprzedażowe oraz marketingowe w głównej mierze rozbijają się o internet, dlatego tak ważne jest, by ten kanał był niezawodny. Audyt nie tylko wyeliminuje potencjalne ryzyka i zagrożenia, ale tak wskaże drogę do dalszego rozwoju naszej strony, co może przełożyć się na zwiększenie ruchu sieciowego.