Reklama na Facebooku i w Google. Na co uważać?

0
781
facebook

Obecnie niemal każda działalność gospodarcza w jakimś stopniu jest prowadzona w Internecie. Globalna sieć jest bowiem medium, w którym najszybciej możemy znaleźć grupę klientów zainteresowaną świadczonymi przez nas usługami. Promowanie swojej działalności w Internecie nie jest jednak tak proste, jak się wydaje.

Tworzenie reklamy na Facebook’u

Najczęściej wykorzystywanymi stronami do zamieszczania reklam są Facebook i Google – najczęściej odwiedzane portale internetowe na świecie. Na początku omówmy proces tworzenia reklamy na wymienionym medium społecznościowych. Wystawianie płatnych ogłoszeń na FB jest bardzo łatwe. Wystaczy wypełnić kilka wymienionych poniżej punktów:

  • podać numer konta lub karty płatniczej
  • przelać wybraną sumę pieniędzy (im wyższy wydatek, tym wyższa deklarowana liczba odbiorców)
  • wybrać podstawowe cechy adresatów naszej usługi.

Tworząc reklamę na FB, trzeba jednak pamiętać o rozwadze, wyrażającej się przez zastosowanie kilku następujących kroków. Przede wszystkim, musimy dokładnie określić grupę użytkowników, do której chcemy trafić. Zwiększa to prawdopodobieństwo, że ktoś odpowie na nasze ogłoszenie. Ponadto nie płaćmy pochopnie zbyt dużych kwot na promocję. Raz dofinansowane ogłoszenie musi najpierw trafić do podstawowej grupy. Dopiero po jej odzewie przelejmy kolejne środki, aby z miejsca nie przepłacić. Pamiętajcie, że zawsze istnieją darmowe formy promocji, takie jak udostępnianie postów przez znajomych czy osoby, które otrzymały ogłoszenie. Zawsze w swoim poście zamieście prośbę o przekazywanie ogłoszenia innym internautom!

Tworzenie reklamy z GoogleAds

Chcąc zamieścić reklamę na Google, korzystamy z usługi GoogleAds. Stosujemy tutaj podobne kroki do tych podjętych w przypadku FB. Jednak w tym przypadku mamy do czynienia z przeróżnymi trybami płatności i systemami promocji (np. przez Gmail lub na YouTubie), dlatego uważnie zapoznajcie się ze wszystkimi informacjami zawartymi na stronie usługi! Ważne jest także pozycjonowanie, od którego zależy pozycja ogłoszenia w wyszukiwarce. Aby o nie zadbać, stwórzcie tekst zawierający dużą ilość fraz, pod którymi będzie można wyszukać Waszą działalność. To automatycznie wywinduje reklamę w górę listy wyszukiwań, co pozwoli na zwiększenie liczby odbiorców przy zachowaniu ograniczonych kosztów!