Pozycjonowanie strony internetowej to długotrwały i czasem żmudny zabieg, którego celem jest uzyskanie jak najwyższego miejsca naszej strony na liście wyszukiwani wyszukiwarki internetowej. Jak powszechnie wiadomo, klient lub odwiedzający stronę, wpisując daną frazę, swoje skupienie w pełni poświęci pierwszym trzem, a maksymalnie pięciu wynikom wyszukiwania. By nasza strona znalazła się na same górze, niezbędne jest wykonanie procesu pozycjonowania strony. Takie pozycjonowanie możemy zlecić firmie specjalizującej się w tym lub zabrać się za to samemu. Jeżeli decydujemy się na samodzielne pozycjonowanie, poniżej znajdziemy przydatne wskazówki, które znacznie ułatwią nam cały proces.

Słowa kluczowe – wczuj się w role klienta

     Słowa kluczowe to nic innego jak frazy, które internauci wpisują do wyszukiwarki internetowej. Dobór odpowiednich słów kluczowych stanowi najważniejszy zabieg, który pozwoli innym internautom na znalezienie naszej witryny. Słowa kluczowe to może być jedno słowo, ale też kilka, niekoniecznie poprawnych językowo i stylistycznie. Jak wiadomo, internauci posługują się skrótowcami, w celu znalezienia tego co potrzebują. My, w trakcie pozycjonowania strony musimy wejść w rolę potencjalnego klienta i w swojej stronie użyć takich właśnie słów kluczowych, które mogą być najczęściej przez internautów używane.

Wartościowa i oryginalna treść działa na naszą korzyść

     Nic tak dobrze nie zwiększa szans na lepszy wynik w wyszukiwarce, jak oryginalne i wartościowe treści, które publikujemy na swojej stronie internetowej czy blogu. Istnieje wiele zalet tworzenia takich tekstów. Po pierwsze, ich oryginalność wpływa pozytywnie na pozycjonowanie strony. Po drugie poprzez dzielenie się wartością dodaną, czytelnicy, niejednokrotnie będący naszymi klientami widzą, że chcemy wzbudzić zaufanie, a tym samym budujemy markę. W dobrze przygotowanej treści możemy użyć potężnego narzędzia, jakim jest linkowanie. Linki mogą kierować do naszych produktów, które ściśle wiążą się z danym wpisem na blogu. Tworzenie dobrej, podlinkowanej treści możemy uznać za darmową reklamę.

     Oprócz tych dwóch, najważniejszych punktów, osobie pozycjonującej stronę przyda się znajomość zagadnień technicznych takich jak odpowiednio skonstruowany title, metadescription, a także odpowiednie zagnieżdżenie ilustracji na stronie, które też mogą pozytywnie wpłynąć na ilość odsłon naszej strony. Nie bez znaczenia pozostaje link building.