Optymalizacja strony i link building

0
114
seo

Każdy właściciel serwisu internetowego chciałby, żeby był on obecny na wysokich miejscach w wynikach wyszukiwania. Droga do tego celu jest jednak bardzo daleka. Skrócić może ją prawidłowa optymalizacja strony internetowej oraz link building. Na czym dokładnie te działania polegają i dlaczego warto się na nich skupić? Specjalnie dla Was przybliżamy ten temat.

Na czym polega optymalizacja strony internetowej?

Optymalizacja strony internetowej polega na dostosowaniu takich elementów, jak:

  • kod źródłowy
  • treści
  • grafiki

W pierwszym przypadku dokonuje się jej, gdy witryna np. zbyt długo się ładuje, przez co zniechęca do odwiedzin. Z kolei zmiana treści i grafik ma na celu osiąganie lepszych pozycji w wyszukiwarkach. Polega ona przede wszystkim na określeniu ważności nagłówków, wyeksponowaniu słów kluczowych oraz ustaleniu ich liczby w znajdujących się na stronie tekstach. Warto podkreślić i wyszczególnić najważniejsze elementy serwisu, tak aby zwiększyć jego przejrzystość.

W tym celu należy również dopasować wszystkie obrazy pod względem wielkości oraz rozmiarów. Działanie to sprawi, że strona szybciej się wczyta i będzie bardziej czytelna. Przed przystąpienie do optymalizacji strony www warto zrobić tzw. audyt SEO. Pozwoli on na przeanalizowanie dotychczasowej działalności oraz ustalić plan działania na przyszłość.

Dlaczego link building jest ważny?

Trzeba jednak pamiętać o tym, że same wartościowe i dobrze zoptymalizowane treści nie sprawią, że strona internetowa wyląduje na pierwszych miejscach w wynikach wyszukiwania. Musi być ona również popularna wśród innych użytkowników Internetu. Świadczą o niej linki umieszczane na innych stronach internetowych, które bezpośrednio prowadzą do naszej witryny. Link building polega właśnie na zdobywaniu takich wartościowych odnośników, które można porównać do otrzymania głosu w rankingu popularności.

W chwili obecnej ich ilość nie jest aż tak bardzo istotna, natomiast liczy się jakość. Warto, żeby pochodziły z witryn o wysokim PageRank, bo wtedy jest to sygnał dla robotów wyszukiwarek, że trzeba koniecznie ją odwiedzić i polecić innym użytkownikom. Źródłem wartościowych linków mogą być: blogi, katalogi czy artykuły sponsorowane.